Waldorf pedagojisinde yabancı dil öğretimi, Almanca ve İngilizce olmak üzere iki ayrı dilde, 1. sınıftan itibaren başlar.
Dilin canlılığını korumak amacıyla dersler, sınıf seviyesine uygun ritmik şiirler ve şarkılarla desteklenen çember çalışmasıyla başlar. Sözcükler, jestler ve imgelerle birlikte sunularak çocukların zihninde zamanla kalıcı hâle gelir.
İlkokulda, yabancı dil derslerinin içeriği çocukların dili oyunlar yoluyla deneyimlemesini sağlayacak şekilde düzenlenir. Bu sayede hem eğlenirler hem de dili yaşayarak öğrenirler. Her sınıfın seviyesine uygun masallar, fabllar, hayvanlarla ve eski mesleklerle ilgili metinler ya da hikâye türleri kullanılır. Anlatımı dinleyen öğrenciler, metni koro hâlinde tekrar ederek telaffuzlarını geliştirirler. Ardından hikâyeyi hayal güçlerine göre tiyatro oyununa dönüştürürler ve resimleyerek defterlerine aktarırlar.
Çocuklar hazır olduklarında, okuma ve yazmayı desteklemek için eğlenceli bir kitap üzerinde çalışmaya başlarlar. Öğretmenin okuduğu bir hikaye kitabından esinlenerek, kendi hikâye kitaplarını oluştururlar.
Ortaokulda ise dil bilgisi ve yazım kurallarına daha çok ağırlık verilir; bu süreç, dikte çalışmalarıyla başlar.
Yeni kelimeler için kelime kartları hazırlanır; bu sayede kelimeler daha kolay öğrenilir ve hafızada daha kalıcı olur. Kelime oyunları ise dersleri daha keyifli hâle getirir. Ayrıca her sınıfta öğrencilerin gelişim seviyelerine uygun hikâyeler, metinler ve şiirler işlenir.
5. sınıfta dil bilgisine başlanır. Ana dille karşılaştırmalar yapılır. Öğrenciler temel soru kalıplarına yanıt verebilecek seviyeye gelirler.
6. sınıfta dil bilgisi daha kapsamlı şekilde ele alınır; gramer konuları genel bir tekrar süreciyle pekiştirilir. Ayrıca basit konuşma çalışmalarına başlanır.
7. sınıfta gramer çalışmaları azaltılarak cümle yapılarına odaklanılır; bu aşamada biyografi yazımı üzerine çalışılır.
8. sınıfta ise biyografi çalışmaları derinleştirilir ve dersler ağırlıklı olarak konuşma becerilerine yönelir.








