Yaklaşımımız

Eğitim bir sanattır. Çocuğun ihtiyacından doğar, onun ihtiyacına göre gelişir ve değişir. Her çocuk, bireysel becerilerini beraberinde getirir. Bu bakış açısıyla “Çocuğun neye ihtiyacı var?” diye soruyoruz. Yaşayarak içselleştirilen bir öğretimin, her çocuğun içinde taşıdığı tohumu sağlıklı biçimde yeşertecek toprağı hazırladığına inanıyoruz.

Derneğimizi, Waldorf pedagojisi ile çocuklarımızı sevgiyle yetiştirmek, saygıyla büyütmek ve sonunda özgür bireyler olarak bağımsız hayatlarına uğurlamak üzere biz veliler ve öğretmenler bireysel kaynak ve motivasyonumuzla kurduk. Biliyoruz ki eğitim bir sanattır ve sanat her zaman şifalıdır…

Her çocuğun eğitim hakkı vardır. Eğitimin basmakalıp değil, alternatif, geliştirilebilir ve bireyselleştirilmiş olması gerektiğine inanıyoruz. Öğretimin de ezberleyerek değil içselleştirerek olmasını savunuyoruz. Okulları sadece bilgi verilen bir yer olarak görmüyoruz. Bizim için okul, anaokulunda temel güvenle bağ kurulmuş bir yuvadır. Okul çağında ise çocukların, otoritesini kendi iradesiyle takip etmek istedikleri bir öğrenme ortamıdır.

Derneğimizde çocuklarımız, öğretmenlerimiz ve velilerimiz yatay bir zeminde dayanışma içerisindedir. Sürecin üç sacayağı olan ekonomik, yasal ve pedagojik sorumluluklar öğretmen ve velilerin bireysel becerileri ve gönüllülükleri çerçevesinde görev paylaşımı ile yürütülmektedir.

Derneğimiz, sivil toplum ilkelerine bağlıdır. Kar amacı güden okulların aksine ilmek ilmek işlediğimiz süreç kamuya açıktır.

Su ve kum
Yuva öğrencileri kumdan yaptıkları kanalları suyla dolduruyorlar. 2024.